O nama

Hrabri telefon za mame i tate je mjesto na kojem se svaki roditelj i druga odrasla osoba zabrinuta za dobrobit djeteta može obratiti kako bi porazgovarala sa stručnom osobom ili potražila savjet kako postupiti ili se postaviti u određenoj situaciji vezanoj uz dijete. Linija je mjesto gdje možete dobiti podršku i savjet s područja kompetentnog roditeljstva, poboljšanja komunikacije s djetetom ili mladom osobom unutar obitelji, svih oblika zlostavljanja i zanemarivanja djeteta, informacije o tome kako razgovarati s djetetom o razvodu te savjete iz ostalih područja usko vezanih uz zaštitu djetetovih potreba i prava, ali i odgovornosti.

Važno je za znati da je razgovor povjerljiv te sve informacije ostaju između Vas i savjetovatelja Hrabrog telefona. Linija je anonimna i može ju se dobiti potpuno besplatno nazivajući s bilo kojeg telefona – fiksne linije, mobitela pa čak i javnog telefona bez telefonske kartice. Također, informacija o pozivu neće se pokazati na ispisu poziva, to jest, na mjesečnom telefonskom računu.

O Hrabrom telefonu za mame i tate:

  • jedina besplatna savjetodavna linija za roditelje u Hrvatskoj
  • otvoren svakim radnim danom od 9 do 20 sati
  • liniju nazivaju i drugi odrasli zabrinuti za djecu
  • roditelji najčešće zovu zbog obiteljskih odnosa
  • možete nam se javiti i putem e-maila

Tko su savjetovatelji Hrabrog telefona?

Savjetovatelji Hrabrog telefona su mlade osobe, studenti fakulteta humanističkih znanosti (psihologije, socijalnog rada, edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta). Prije uključivanja u rad na liniji, savjetovatelji su posebno educirani za telefonsko savjetovanje te o temama vezanima uz zdrav djetetov psihosocijalni razvoj. Završetkom osnovne edukacije, savjetovatelji se za vrijeme svog volonterskog staža kontinuirano educiraju i profesionalno nadograđuju kako bi osigurali što bolju pomoć i podršku roditeljima i djeci koji zatraže pomoć na Hrabrom telefonu.

Zašto linija za roditelje?

Od početka rada Hrabrog telefona, roditelji čine značajan udio u broju nazivatelja i klijenata na svim našim savjetodavnim uslugama. Mnogi od njih nisu bili sigurni jesu li savjet potražili na pravom mjestu. Na ovaj način želimo roditeljima dati još više na važnosti i poručiti im: ‘Hrabri telefon zaista postoji i za vas!’. Tu smo da ih saslušamo, pružimo podršku i da zajedničkim snagama dođemo do najboljih rješenja načina osiguravanja bezbrižnog odrastanja djece i mladih osoba.

Tko i zašto zove Hrabri telefon za mame i tate?

Hrabri telefon za mame i tate nazivaju roditelji, bake i djedovi, drugi članovi obitelji, stručnjaci i druge osobe zabrinute za dobrobit djeteta. Hrabri telefon za mame i tate najčešće je nazivan zbog obiteljskih odnosa, primarno vezano uz odnos djeteta i roditelja, razvod i konflikt roditelja tijekom razvoda, odgojne savjete i sl. Drugi najčešći razlog zvanja vezan je uz zlostavljanja i nasilje, a odrasli također zovu i zbog razvojnih pitanja, psihosocijalnog i mentalnog zdravlja djeteta, problema u školi kao i zbog traženja informacija.

A što je s Hrabrim telefonom za djecu?

Hrabri telefon za djecu dostupan je svoj djeci na besplatnom i anonimnom broju 116 111. Često čujemo među roditeljima da im djeca „prijete“ da će nazvati Hrabri telefon ako se roditelji prema njima budu ponašali na način kako djeci ne odgovara. Velik broj roditelja tada često gleda na Hrabri telefon kao sredstvo koje djeca koriste kako bi dobila što žele ili smatraju kako ova linija nije potrebna. Stoga postoje dvije velike zablude vezane uz rad naših linija:

ZABLUDA:  Ako moje dijete nazove Hrabri telefon i ispriča da mu nismo dopustili druženje s prijateljima jer je popustio u školi, socijalni radnici će mi pokucati na vrata!

ISTINA:  Kada dijete nazove Hrabri telefon, savjetovatelj će posvetiti najveći dio vremena razgovarajući s djetetom o događaju koji ga muči te o osjećajima koji ga prate vezano uz određenu situaciju. Najveći broj situacija se zaista da riješiti pomoću jednostavnog otvorenog razgovora te se djecu ohrabruje da razgovaraju upravo s roditeljima o onome što ih muči. Ako to djetetu nikako ne odgovara, savjetovatelj će ispitati socijalnu mrežu i tražiti osobe koje su djetetu od povjerenja da se upravo tim osobama obrati za pomoć. Hrabri telefon kontaktira institucije za zaštitu djece u zaista malom broju situacija i to onda kada je djetetova sigurnost, pa čak i život očito ugrožena. I u tim situacijama nam je potreban pristanak nazivatelja za obavještavanje institucija.

ZABLUDA:  Savjetovatelj Hrabrog telefona će izmišljenu priču mog djeteta prepoznati kao autentičnu!

ISTINA:  Savjetovatelji Hrabrog telefona posebno su educirani za savjetovanje djece i roditelja te prolaze višemjesečnu edukaciju prije početka volontiranja. Nakon završene osnovne edukacije, i dalje su uključeni u kontinuiranu edukaciju i supervizijsku podršku kako bi profesionalno kontinuirano napredovali. Iz sveg navedenog jasno je da je riječ o educiranim mladim stručnjacima, senzibiliziranim za zaštitu dječjih prava, ali koji su svjesni i senzibilizirani za roditeljska prava i dječje obveze te će sigurno  prilikom razgovora voditi računa o tome. Savjetovatelji Hrabrog telefona kroz razgovor mogu prepoznati kada je riječ o ugrožavanju dječjih prava, a kada je riječ o nekoj vrsti testiranja linije, manipulacije ili jednostavno pogrešnom tumačenju roditeljskih postupaka.

Zbog čega djeca zovu Hrabri telefon?

Djeca Hrabri telefon najčešće zovu zbog obiteljskih odnosa te zlostavljanja i nasilja. Javljaju nam se i kako bi dobili različite informacija, porazgovarali o problemima u školi, psihosocijalnom i mentalnom zdravlju, odnosima s vršnjacima... Posljednjih godina djeca nam se sve češće javljaju putem chata.